Jag omger mig med människor som ger energi

Jag väljer mitt umgänge med omsorg. Jag väljer de som sprider glädje och väljer bort de som slukar energi. Jag väljer att ge energi till dem jag får ifrån. Jag väljer att livet är ett givande och tagande. Jag väljer inte sida, utan jag väljer att följa båda. Jag väljer och vet att de går hand i hand. Jag vet att människan är skapad för att välja. Jag vet att människan är vald att göra sina egna misstag. Jag vet att människan är lärda att styra sin egen väg. Jag vet att livet inte är enkelt. Jag vet att man gör det inte roligare än vad det är. Jag vet att ens väg en dag tar slut. Jag vet att någon annans liv fortsätter leva. Jag vet att jag väljer att leva mitt liv enligt mina mått. Jag väljer att gå min egen väg. Jag väljer att den som känner sig manad får följa med. Jag väljer och vet att livet blir enklare om man får dela det med någon. Du väljer att följa mig. Du väljer att gå vid min sida. Du väljer och vet att jag behöver dig. Du vet att det bästa som hänt mig var du. Du vet att så länge vi har varandra kan inget stoppa oss. Vi vet att livet var menat att vara så som vi vill. Vi vet att med vänskap och kärlek är allt en möjlighet. Vi vet att man lever efter sina egna gränser. Vi vet att tillsammans är vi oövervinnliga. Vi vet att livets möjligheter öppnas upp om vi litar på varandra. Vi väljer att gå en väg tillsammans istället för en tuff ensam väg. Jag väljer att gå vägen tillsammans med DIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0